zondag 25 januari 2009

lessen in Btw fraude? IV werkt er graag, maar met enig wantrouwen aan mede


Dorothé Distant Ropes, moeder van II - 1904 - voor het kantoor van de IRS - Park Avenue NYC.

In cc eerste BTW brief van IV aan de heer Prevel:

13 januari 2009

Heer Prevel, mijn saluut,


Dank voor Uw bericht. U schrijft dat U besloot de baan als commies bij de Belastingdienst afd. Btw niet te accepteren. Dat is goed nieuws. Hoe minder mensen de vijand in haar gelederen krijgt hoe beter. Ik blijf echter met de vraag zitten hoe het toch mogelijk is dat een mens zo’n functie als vale klerk überhaupt overweegt.

Maar dit terzijde. U schrijft de materie interessant te vinden en dat U wellicht mensen kan helpen BTW te ontduiken en zelfs zou willen meewerken aan het wederrechtelijk ontvangen van BTW gelden. Verder vraagt U vraagt mij om een mening en structurele uitleg hierover.

Goeiedag, U bent wel omgedraaid als een blad aan de boom met uw welnemen! Eerst solliciteren bij de Duitsers en dan ineens hollen naar de loopgraven aan onze zijde! Ik heb een check gedaan op Uw IP adres en zag dat het een proxy was. Verstandig. Voorts neem ik direct aan dat “Prevel” een nom de guerre is.

Allereerst heeft U mijn volledige sympathie. Ik hoop dat U de dief miljoenen afhandig maakt! Met heel mijn hart wens ik U succes! Vreet “de Hun” kaal tot op het bot!


U realiseert zich dat we spreken over handelingen waar jarenlange gevangenisstraffen op staan. Ik werk daar dus ook niet zomaar aan mede. Informatie hierover op het internet zetten is tevens een handeling die een bewuste afweging veelt. Het feit dat U mij hier bluntly om vraagt bevreemdt mij enigszins.


Mijn wantrouwen opzijzettend en een voordeel tegen een nadeel afwegend heb ik toch besloten mede te werken:
Voordeel: door de feiten bekend te maken leren particulieren en ondernemers wellicht hoe BTW te besparen of hoe BTW te ontvangen. Dit kan de Belastingdienst flink schaden.

Nadeel: door informatie te geven maken we opsporingsambtenaren wijzer. Dit kan ondernemers die al actief met BTW aan het prutsen zijn benadelen.
Voordeel weegt op tegen nadeel, zo overwoog ik.

Dit schrijven is echter nog niet concreet. Eerst nadenken over WAT ik U ga zeggen en WAT niet.
Later meer.

Met dank voor Uw geduld,
Nogmaals mijn saluut,

IV