zondag 25 januari 2009

de Remington blijft beter onder de planken


in cc een bericht van IV over het gebruik van een Remington in de strijd

Heer Fijnvandraat, mijn Saluut,

“Nee” is mijn antwoord. Wat mij betreft zeker niet. Ik verleen er ook mijn medewerking niet aan. Snap ook niet dat U daar over mailt. Hoop en verwacht ook dan U "Fijnvandraat" uit Uwe duim hebt gezogen. Dacht U dat klerken niet bij deze mails konden? Dit systeem is niet encrypted! En dat moet ook niet nodig zijn. Ik krijg de indruk dat we met de Derde Weg overmoed uitlokken.


Ik begrijp Uw argumentatie en respecteer Uw elan. Uw stelling dat het oorlog is en dat de staat en haar repressieve collaborateurs feitelijk als bezettingsmacht moeten worden gezien, is op zich juist. Maar het richten van Uw Remington op een klerk is geen verdediging zoals U stelt. U bent dan bezig met een offensief.
Uw target bedreigt U op dat moment immers niet met Uw leven. Er staan U dus nog andere middelen ter beschikking en daarmee is uw .32 dus geen verdediging.

Voorts zal de staatsrechter een long rifle nooit als een defensief wapen kwalificeren.
Nee, zo probeert U doelen met geweld te bereiken en daarmee kwalificeert U zich in dezelfde morele orde als de staatscollaborateurs zelf.

Mijn voorgangers dachten er soms anders over, maar ik wijs geweldsinitiatief volledig af. Respect voor leven, lichaam en eigendom van de ander is natuurrecht. Zelf moet U zich verdedigen uiteraard, en met alle geweld nodig. U moet uiteraard ook niet wachten op de geüniformeerde staatsbeambten. Die arriveren pas als U tegen de wereld ligt.

Is deze mail trouwens via een proxy? Anders komen de opsporingsdiensten vanavond nog bij U door de deur. Berg het apparaat mooi op zou ik zeggen, en U weet wellicht, een jaar kost en inwoning is er goed voor. Wel zal het ijzer U in de toekomst nog van pas komen, zo durf ik te vrezen.


Nomaals; vanuit het oogpunt van effectiviteit klopt Uw redenering. Leg iedere dag ergens een vale klerk om en de hele organisatie ligt binnen een week op de knieën. Zo krijgt de staat de Natie ook op de onder de duim. Zelfs enkel met de dreiging.

Wat mij betreft echter hebben we de redelijkheid, de billijkheid en de goede trouw te respecteren. Anders maakt U het leven ondraaglijk.

U bent off track met Uw redenering.


Heer Fijnvandraat, Voor het overige bent U wel geprezen als U staatswetten overtreedt (
slachtofferloos). Doe het gedoseerd, maar laat U niet snappen! U komt me onbesuisd voor!

Nogmaals een saluut & enjoy the fight!


IV