woensdag 18 februari 2009

van horige naar burger - van slavernij naar slavernij


In cc een bericht van IV:

heer Molenkamp, saluut,

Dank voor Uw bericht en complimenten. Ik herken Uw verbazing over compliance. Ook ik stel mij vragen over welke last zwaarder is. De afdracht? Of de verantwoording?

Sinds de Franse revolutie heeft het individu zich laten transformeren van horige naar burger.

Zowel binnen het horige concept als binnen het burger concept wordt het individuele recht op het eigen lichaam geschonden.

Waar de horige zijn tijd - om niet - verantwoordde aan de koning met een fysieke last, doet de burger dit - om niet - met een administratieve last.

Deze verantwoording ligt aan de basis van de roof door de koning of de staat.

Hierom wordt gebrek aan verantwoording met zwaar geweld bestraft.

Het is dus niet alleen de afdracht zelf die de ondernemer tot slaaf maakt. Nee het is juist de onvrijwillige en onbezoldigde verantwoording aan de staat die zuiver is te definiëren als slavernij.

Juist ook omdat de entrepreneur door de staat een arm op de rug is gedraaid en gedwongen is te fungeren als een honoraire tolgaarder.

Ik overweeg dat de verantwoording zwaarder weegt dan de afdracht. Die slavernij is aanwezig van dag tot dag. Van des morgens vroeg tot des avonds laat. Het is gruwelijk!

Net als U beschouw ik met stomme verbazing de defaitistische compliance van “burgers”.

Wanneer breekt de soeverein toch door? Wanneer?

Salutations distinguées

IV