zondag 15 februari 2009

Een persoonlijke brief van IV aan de heer C. Tol Belastingdienst Hoorn




From the desk of Charlotte Badger IV - Brief PDF

Belastingdienst Ondernemingen Hoorn
Team 3
De heer C. Tol
Postbus 602
1620 AR HOORN NH

16 februari 2009

onderwerpen: Uwe inkeer, Uwe klerk Molenkamp en een tweede verzoek tot retourneren BEDA ordners.

Heer Tol, mijn Saluut,

De zaak gaat niet vooruit en omdat wij elkaars geluid nog niet gehoord hadden, hanteer ik op deze zondag eens de pen. Allereerst zou ik U eens willen complimenteren met Uwe naam. U besloot ooit te incarneren in een boreling met een naam die stamvaderen van tolgaarders verraadt.

Dat is nog eens keuze! Een keuze voor een stamvader wiens naam afkeer en wantrouwen uitlokt. Niet voor watjes weggelegd dunkt mij.

Toch vraag ik mij af waarom U dit heeft gedaan. U had ook Visser, Bakker, of de Boer, kunnen kiezen. Beroepen waar niemand offensief op reageert. U echter koos “Tol”. U weet; tolgaarders werden vroeger, toen de Natie nog wijzer was, in het donker opgewacht en vervolgens de weke hals doorgesneden. Daar stond een ieder achter.

Ik zou graag van de assumptie willen vertrekken dat U deze stamvader heeft gekozen om op Aarde de oefening: “breken met collaborerende voorvaderen” te doen. Eerst nog even meebewegen en straks de dissidente koers inslaan.

Uw uitdaging voor dit leven is dan: “de verandering”, of “de verlichting”, of “de doorbraak”.

Of vindt U dat ik doordraaf, heer Tol?

U weet, ik wil U graag tot inkeer verleiden en toe laten treden tot de Derde Weg. We hebben echter nog niets vernomen op het schrijven van De Vries van vorige week. Verder niet erg hoor. Wij nemen ook immer de tijd.

Weet wel dat mijne vraag niet seductief bedoeld is. Ik spreid de dijen niet en houd me aan het adagium: “never screw the payrol”. Uwe concubine hoeft niet te vrezen.

Over de tijd nemen gesproken, het stoort mij wel dat Stoevelaar zijn ordners nog mist. Dit terwijl klerk Molenkamp zijn spinsels baseert op gegevens uit die mappen.

U weet toch dat het verdonkeremanen van deze spullen als verduistering aan te merken is. Ik adviseer niet snel de staatsrechter in te schakelen. Alle eigenrichting binnen het wettelijk kader mogelijk, is mijn morele opdracht en succesvolle tactiek.

Toch denk ik dat we met deze zaak geholpen zijn met een procedure bij de staatsrechter. We kunnen dan Uwe fotogenieke Molenkamp en Uwe paap uit Wervershoof mooi voor het hekje laten staan. Wel zo handig voor de reeds in deze zaak geïnteresseerde media.

Ook zie ik een kleine mogelijkheid voor een kort geding. Immers; als Molenkamp de Btw niet uitkeert is er een spoedeisend belang. Stoevelaars winsten zijn lager dan de omzetbelasting. Hij wordt door klerk Molenkamp aan de hongerpaal gezet. En wij hebben Molenkamp gesignaleerd achter een karretje bij supermarkt Deen. Hij vreet dus lustig verder.

Ik stel voor dat U Molenkamp en/of Uwe onnoembare mindere sommeert die mappen te retourneren. En als niet; dan dient Uw organisatie de door Beda betaalde voorbelasting terug te betalen. Afgelopen met die pesterij!

U mag ook beide doen.

Gaarne voor vrijdag de 20e uitsluitsel.

Grand Saluut!

IV

Charlotte Badger IV

derde weg tegen de staat
Communicatie via adres gelaedeerde of charlottebadger4@eml.cc