donderdag 23 april 2009

wij staat, jij slaaf II


Reizen binnen de Antillen is verworden tot een verpletterende Sovjet ervaring. Boven het blauwe water hangen is leuk, maar in de stationsgebouwen is de tropische glimlach door Hollandse regelaars vakkundig getransformeerd tot een zuur knikje.

Bij een retourvlucht wordt je cedula of paspoort vier maal gescand. Tot 16 maart was een vluchtige zwaai vanuit de verte voldoende om doorgelaten te worden. En terecht! We spreken hier godver over binnenlandse reizen! De respons bij mijn opmerking was: “ja anders weten wij niet waar U allemaal gaat”. Echt waar, dit geluid kwam uit deze klerk haar mond!

Ik zei haar dat het niet in de rede lag dergelijke informatie met criminelen uit te wisselen. Ze wist me te zeggen dat ik maar met minster Dick hierover moest spreken. Na mijn opmerking dat hij als veroordeelde wel verstand MOEST hebben van justitie, want hij had immers vastgezeten in Mira Cielo, verscheen toch een glimlachje, gelukkig.

Ook de tassen worden bij aankomst gescand. Dit alles veroorzaakt ellenlange rijen. Ik mocht vandaag met m’n aktentasje achteraan in een rij met 400 volledig bepakte KLM passagiers aansluiten. Dit terwijl ik met vijf man zonder bagage in een klein toestelletje onderweg was!

We zijn langs de rij gelopen en naar buiten gestapt. Fuck them!

Anders had dit ons twee uur gekost. En waarvoor? Om een tasje met papieren te laten scannen voor de auto van de parkeerplaats kan worden gehaald?

Mensen bevecht deze tirannieke overheden! Reageer! Dit gaat fout! En die minister Dick volgt gewoon de richtlijnen van de Nederlandse collaborateurs van justitie!

Denk erom NEE stemmen op 15 mei! Ik weet 't zijn dommeriken in het "NO" kamp, maar anders wordt het een soort Nederland op de Antillen. Alles wordt verboden! En wat niet verboden is, dat is verplicht! En controle tot in je kont!

& Fight the state! Fight!

HGR