maandag 20 april 2009

jungle? of liever couveuse? II


De belasting-brainwash is stevig aangeslagen bij de mensenkinderen.

Immers; wanneer ik verhaal over de kogels en dieven als in de vorige post reageert men geschokt. Terecht ook naar mijn smaak.

Wanneer echter, ik verhaal over de staat die meer dan 60% van de particuliere productie op slinkse wijze wegrooft en dat als de belastingambtenaren hun zin niet krijgen, dat ook dan vuurwapens worden gebruikt, wordt er schamper gereageerd.

Uiteraard komt dit ook doordat het systeem zodanig is ingericht dat men de roof niet voelt. Voorts vinden mensen verassingen niet prettig. Ik ook niet. Ik moet nu opeens te voet naar het staatspolitiebureau Rio Canario, de auto moet vervangen, et cetera. Kost veel geld en tijd allemaal.

Het aardige is dat we hier op Curaçao zijn opgezet met de nadelen van zowel de jungle als de couveuse: een roofzuchtige staat EN een daverende criminaliteit.

Waarbij ik wil aantekenen dat er met minder overheid - en dus meer perspectief - , waarschijnlijk ook minder criminaliteit zou zijn.

HGR