vrijdag 26 juni 2009

Sanders' staafje, onrecht en griffierechten


De Vries aan de telefoon met HGR:

Wat vind je daar nu van, van dit vonnis?

Wel aardig. Het is het bewijs van het onrecht dat positief recht heet. De werkelijkheid wordt langs een matrix van bedachte regels gelegd, vingertje erlangs en conclusies trekken maar. Feiten doen niet terzake. Een intellectueel failliet.

Het is ook een bewijs van de domheid van de methode. Een arbiter had partijen bij elkaar gebracht. Dit drijft partijen uit elkaar. Een arbiter had al maanden geleden een oplossing afgedwongen. Dit gaat tonnen kosten, de komende jaren. Dat verzeker ik je.

Individuele leerprocessen worden ook tot stilstand gebracht. WPS Afbouw denkt nu echt te behoren tot de "good guys". Dit terwijl het grote oplichters zijn.

Individueel een gemiste kans en maatschappelijk destructief, want ze gaan gewoon door met slachtoffers maken.


Wat vind je het ergste?

Domme vraag HGR, je kunt beter.

Wat denk je? Enfin, gewoon het gevoel. Ja, ik denk aan de evaluatie van Schotman over de niet ontvankelijkheid. Gewoon schandalig! Het is niet waar! Stoevelaar en BEDA hebben feitelijk geen enkele invloed gehad. Stoevelaar is een klokkenluider die heeft gereageerd op de oplichterij van Dirk Smulders. En wij hebben het opgeschreven, HGR. Dit is een klokkenluiderproces!

Wat ik ook erg vind is de rekening voor de griffierechten. Die is al binnen. Driehonderdzoveel Euro. Wat een schande. In geen driehonderdzoveel jaar heren! Up yours!

En zo'n zwakke advocaat, ach je moest 'm eens zien. Je moest 'm eens horen. Jammer eigenlijk. IV wilde hem vorige week verleiden en met een plaatje van zijn manke staafje de hotelkamer weer uitwandelen, niet gebeurd. Non sense ook.

Ja, ik had een geducht tegenstander verwacht. Niks d'r van. Ja, nogmaals: jammer.

Voor de rechter was hij natuurlijk een partij aan de kant van het positieve recht. Zij spreken dezelfde verwrongen taal. Zij functioneren binnen dezelfde matrix.

En nu?

Ja, dat kan ik niet zeggen. Dat weet je. jij moet dit publiceren. We gaan buiten de publiciteit waarschijnlijk.

Moreel gezien voel ik me niet gehouden me aan het vonnis te houden. Toch gaan we het waarschijnlijk wel doen. Maar in feite zit jij aan die knop.

Nee ik overweeg dat de site zijn impact heeft gehad. Ik wil het van het gedrag van Smulders in de komende weken af laten hangen of we de site weer terugplaatsen. Wat zeg jij?


Juist, die overwegingen zijn niet voor hier. Regel één in de strijdkunst; nooit de vijand informeren.

HGR