vrijdag 5 juni 2009

IV: wij hebben geen opdrachtgevers, wij zijn geen opportunisten, wij hebben geen doelen


cc, IV:

Heer van Boer, saluut,

Wat moet ik zeggen? Over mij weet U voldoende. In mijn papieren staat een andere naam. In die mijn voorgangers, I, II en III ook.

Ik heb dat niet bedacht. Mijn makers hebben dit systeem gecreƫerd. En ik draai daar met volle overtuiging in voort.

Ik mag mij niet registreren, kan mij niet registreren en wil mij niet registreren. Heeft U daar soms moeite mede?

Registratie voor een staat en individuele vrijheid zijn onverenigbaar, heer van Boer.

Goed, Uw andere vragen.

Ik ben door Hero Rinkesz betrokken bij de "derde wegen". Mijn oorspronkelijke rol was die van "visionair".

Rinkesz is initiator en eigenaar van de sites.

Hij is een rabiaat anarcho capitalist en opereert vanuit het inzicht dat er twee soorten maatschappelijke parasieten te onderscheiden zijn: Allereerst de staat en haar collaborateurs en ten tweede, individuen - ondernemers - die de wederkerigheid van een transactie niet respecteren en daarmee, net als ambtenaren, leven van de opbrengsten van andermans arbeid.

Hij heeft er zijn levenswerk van gemaakt deze twee groepen parasieten op een creatieve manier te bestrijden. Voor een vrije wereld is het woord immers cruciaal.

De "derde weg tegen de staat" kent al een aantal geldverslindende cases.

de "contra cui bono" sites zijn helaas eveneens verlieslatend. Meestentijds is het effect dermate destructief dat de ondernemer niet meer betaalt. Het doel van die sites is dan ook maatschappelijk. Men kan daar geen geld mee maken. (Is hiermee Uw vraag beantwoord?)

Het effect op de relaties van zo'n onderneming legt natuurlijk een morele verantwoordelijkheid bij ons. We mogen geen mensen belasteren of afpersen.

Toch is dat niet moeilijk te voorkomen. Informatie inwinnen is voldoende. Normaal gesproken is het nabellen van klanten en leveranciers voldoende. Bij WPS Afbouw heeft Rinkesz ook gewoon de eigen referentielijst van de website gebruikt.

Ondernemers die niet willen betalen, houden zich doorgaans ook niet aan andere afspraken. Die feiten worden gecheckt, onderbouwd met foto's, papieren en getuigenverklaringen en vervolgens romanesk beschreven op een dedicated blog.

Nou, de beerput die hij bij WPS Afbouw opentrok staat bloemrijk beschreven op www.wpsafbouw.blogspot.com.

Vaak help het gedrag van ondernemer zelf ook een handje. De Vries werd bijvoorbeeld eens gebeld door de vrouw van de eigenaar van WPS Afbouw die zich voordeed als advocate. Hij leerde pas bij lezing van de aangifte dat het inderdaad die vrouw geweest was.

Dat soort stupide gedrag vinden lezers leuk en doen het aantal pageviews omhoogschieten.

Die vrouw schijnt nu in hele bouwwereld bekend te staan als "Blonde Jolanda". En "blond" slaat dan niet op haar kleur haren.

Ook vroeg U nog wie De Vries was.

Nu, dat is onze sponsor. Hij heeft vroeger samengewerkt met ene Stoevelaar die later slachtoffer werd van de praktijken WPS Afbouw.

De Vries had Rinkesz al gevraagd om voor het conflict dat Stoevelaar met de Belastingdienst had een site op te zetten. Dit is later de generieke site "derde weg tegen de staat geworden". Zo heeft hij Rinkesz ook gevraagd een "contra WPS" site op te zetten.

Hij koopt internationaal vorderingen op. Voor de aardigheid heeft hij de creditpositie van Stoevelaar zijn onderneming op WPS Afbouw ook opgekocht. Of hij heeft dat Rinkesz laten doen, dat weet ik niet zeker. Enfin, De Vries zal de transactie toch moeten financieren.

Ik begrijp wel dat U deze vragen stelt vanwege die aansprakelijkheidsstellingen en het kort geding tegen een slachtoffer van WPS. Waar halen die types het lef vandaan? Parasiteren op het vlees van anderen en als iemand daar iets van zegt, de klager aanklagen! Ik zal deze mail met uitleg laten publiceren. Anderen hebben ook dit soort vragen, vermoed ik.

Probleem is natuurlijk dat de verkeerde wordt aangeklaagd. Men vind het vreemd of misschien zelfs onaannemelijk dat Stoevelaar geen invloed heeft op de sites. Men is gewend aan opportunisten die een bepaald doel nastreven.

U misschien ook.

Toch is het zo dat de slachtoffers volledig buiten de sites staan, heer van Boer. Dus ook Stoevelaar.

Wij zijn guerrilla's. Wij hebben geen opdrachtgevers.

IV