donderdag 28 mei 2009

leren pijpen op de ducati of theezakjes achter een kieltje en een bakfiets?


Bij de brief die we mochten ontvangen van mw. mr. drs. K. ten Hove, één der damesknechten der koningin, houdt een wat arbitraire vraag mij al twee volle dagen bezig: wat heeft mevrouw bezield die studies te gaan volgen en vervolmaken aan conformistische Nederlandse instituten?

En vervolgens gaan COLLABOREREN bij de BELASTINGDIENST!

Van welke planeet kom je dan?

IV wees mij echter terecht. Ik moest vooral niet denken dat we hier met een intellectueel te maken hebben. Men leert immers niet denken hier te lande. Nee men leert zich aan regeltjes te houden. En dat zal de dame gepast hebben.

Toch vraag ik mij; hoe is het in vredesnaam mogelijk dat iemand gedurende al die jaren regeltjes stampen niet een keer een ordentelijke tafel door de ramen werpt en “tot hier en niet verder” kreet.

We hebben hier te maken met een apparachik pur sang, zoveel is duidelijk.

Goeiedag, zou mevrouw zo’n seksloze kinderbakfiets besturen op weg naar de burelen aan de Nieuwe Steen? De theezakjes achter een kleurloos kieltje verborgen?

Of heeft deze collaborateur toch leren pijpen en hijst ze de pronte billen in een koeienhuid en om net te laat op haar Ducati Streefighter met vals kenteken de Nieuwe Steen op te knetteren.

Het valt te vrezen dat de bakfiets en het kieltje de hoogste ogen gooit.

Enfin, mevrouw meester doctorandus K. ten Hove mag geen 250K overmaken. We gaan aldus corresponderen met haar superieuren in Den Haag.

Tot zover,

HGR