woensdag 15 juli 2009

gubernatus 2007: "frisse lucht" is failliet - FIOD heeft de papieren meegenomen


15 maart 2007-03-15

Betreft: uw failliet "frisse lucht"

Geachte mevrouw de Curator,

Mijn motivatie voor een betrekking in de advocatuur zou toch het behoeden en teweerstellen van mijn medemens tegen ambtelijke aanhangers van een al te positivistisch rechtsbegrip zijn.

Nu wordt ik zelf geconfronteerd met een advocaat uit een ondernemingsrechtspraktijk in de functie van curator die klaarblijkelijk een adept is van de regelconceptie in zijn puurste vorm.

U bent een gewoonweg prachtig manuscript voor wijlen heer Kafka aan het schrijven!

Of leidt u gewoon aan geheugenverlies?

Bent u soms vergeten dat de FIOD de boel bij u heeft weggehaald? U had toch al spullen van de snode heer Slager, maar die administratie was u al kwijt voordat u het goed had kunnen bekijken! EN U WEET TOCH DAT IK NIETS HEB! AAN WELK REGELTJE BENT U ZICH AAN HET HOUDEN DOOR MIJ DIT NOG EENS TE VRAGEN?

De statuten en oprichtingsakten lagen volgens mij op de Prinsengracht en deze zijn dan eveneens in het bezit van de FIOD, maar de notaris is aan het kijken of hij nog kopieën heeft.

Verder heb ik u al een aantal keren aangegeven dat uw failliet "frisse lucht" GEEN BANKRELATIE HAD! We deden immers nog geen zaken!

En uiteraard heb ik ook geen gegevens met betrekking tot het UWV en de belastingdienst. Nogmaals: we waren niet begonnen met de bedrijfsactiviteiten en ik ben niet van de soort dat naar belastingdienst stapt vóór dat er activiteiten zijn. Ik doe dat altijd achteraf. Daarbij neem ik nooit mensen in dienst. Ik wens geen rekeningen van het UWV onder ogen te krijgen met uw welnemen.

De postbusovereenkomst waar u om vroeg wordt u per fax gestuurd.

Deze zaak gaat duidelijk een onbillijke kant uit. U vertaalt “niet KUNNEN beantwoorden met “niet WILLEN meewerken”. En u dreigt nota bene met strafbaarheidstelling.

Dit allemaal terwijl de boel uit uw eigen kantoren is weggehaald door de heren uit Overijssel.

Hier worden spelletjes gespeeld waarvan ik de bedoeling niet meer overzie.

Vanaf begin april ben ik weer in Nederland. Ik overweeg om rond die tijd een gesprek met de RC aan te vragen.

Spreken met u heeft beslist geen zin. U stelt vragen naar de bekende weg. Ik geef antwoorden en even later stelt u dezelfde vragen, vergezeld van dreigementen, opnieuw!

Met vriendelijke groet,

Monseigneur Kaak